ANMÄL DIG HÄR

24 juni 17:00-19:00S:t Clemens ruin

Hej!

Som en framstående samhällsaktör är du välkommen att inleda Almedalsveckan tillsammans med oss, unga makthavare, på vår demokratifrämjande workshop. Utifrån frågeställningar kring hotet mot demokratin diskuterar vi aktuella ämnen som påverkar både unga och vuxna, nu och i framtiden. Kom och bidra med ditt värdefulla perspektiv och #StoppaYouthwashing!

Vår demokrati kom inte gratis och är inte heller garanterad. Just nu står den inför många hot, vilket gör det ännu viktigare att vi unga och vuxna makthavare möts för att ta itu med denna avgörande fråga. Almedalsveckans program fylls med panelsamtal, seminarier och föreläsningar om de utmaningar vi står inför. Vi är 15 ungdomsorganisationer som trots detta upplever att det finns för få sammanhang där vi kan mötas på lika villkor, generationer emellan, och lära av varandras expertis inom olika samhällsfrågor. Det är nu dags att bryta denna trend genom att skapa en gemensam arena där unga och vuxna makthavare kan mötas.

Låt oss inleda Almedalsveckan tillsammans och bidra till minskad polarisering och ökad inkludering genom att söka gemensamma lösningar. Ladda upp demokratin med oss under en energifylld kväll där vi samlas för att samtala över generations- och yrkesgränser. Hotet inkluderar oss alla och det behöver lösningen också göra!

Är du redo att ladda upp demokratin inför Almedalsveckan 2024?

ANMÄL DIG HÄR

Vi laddar upp demokratin om...

dagar
timmar