Anmäl dig här

Boka in fredag 31 maj kl 12:00–12:45.

Hur får jag humlor, bin och fjärilar att älska min trädgård? Och hur anlägger jag min egen blomstrande sommaräng? Vilka fröer kan jag använda? Och när är bästa tiden att så?

Allt det här – och mycket mer – kommer vi prata om! Så sätt dig bekvämt och titta på WWFs kostnadsfria webbinarium Gör Sverige vildare för tips, härlig inspiration och kloka råd från våra expertgäster.

Redan uppbokad? Ingen fara! När du anmäler dig får du också tillgång till en inspelning av webbinariet, som du kan titta på när det passar dig.

Det här händer under webbinariet:

Webbinariet leds av Charlotte Permell, som är redaktör på WWF. Hon berättar om Sveriges vildaste experiment – och hur du också kan vara med! Och så ser hon till att hennes två expertgäster ger dig de allra bästa tipsen!

Expertgäster:
Träffa Jan Wester, som driver företaget Slåttergubben i Vreta Kloster, och faktiskt är något av en expert på blommande ängar, att slå med lie och främja biologisk mångfald. Jan delar med sig av enkla och praktiska råd för hur du lyckas med din äng för pollinatörerna. Du får också höra hur du kan anpassa din eller bostadsrättsföreningens trädgård så att det blir mer pollinatörer och blommor – och mindre jobb!

Och så kommer WWFs egen naturvårdsexpert Jessica Ångström berätta om pollinatörernas viktiga roll i vår natur, om WWFs arbete för våra små superhjältar – och förstås hur du kan hjälpa dem genom att erbjuda mat och bostad hemma i din egen trädgård.

Så här deltar du

• När du anmält dig får du ett mejl med instruktioner för hur du loggar in.
  • Du som anmält dig kan också se webbinariet direkt på den här sidan. Då klickar du på "Se webbinariet här" högst upp på sidan.

PS. Alla som anmäler sig kommer att få tillgång till en inspelning av webbinariet.

Vi ses den 31 maj!

Psst… Medans du väntar kan du gå in och delta i Sveriges vildaste experiment! Genom att låta en del av din trädgård, rabatt eller gräsmatta blomma eller bli lite vildare, så hjälper du våra livsviktiga pollinatörer. Häng med! Du registrerar dina vilda kvadratmetrar här.

Anmäl dig här

Föreläsare